Blog

Wat is een akte van levering?

De akte van levering, ook wel eigendomsakte, leveringsakte of transportakte, wordt opgemaakt door een notaris. De akte is het bewijs dat de onroerende zaak  aan de nieuwe eigenaar wordt overgedragen. Nadat leveringsakte ondertekent is bij de notaris zorgt hij/zij ervoor dat de akte ingeschreven wordt bij het kadaster.

Ruim voor de overdracht van de onroerende zaak biedt de notaris alle belanghebbenden (koper, verkoper, makelaar) een conceptakte aan ter controle. Als aankoopmakeleer controleert 4×1 Makelaardij de akte juridisch en we kijken er op toe dat de gemaakte afspraken zoals opgenomen in de koopovereenkomst ook zijn verwerkt in de akte van levering.

De koper ontvangt een afschrift van de akte. Dit afschrift is het eigendomsbewijs van de koper. De originele akte blijft in bewaring bij de notaris.

Alle afspraken die zijn opgenomen in de koopovereenkomst blijven ook geldig na de feitelijke levering van de woning bij de notaris, ook wanneer deze afspraken niet zijn opgenomen in de
akte van levering.

Neem contact op

Phyllis Ruyter

Hoorn

"De eerste keer met de aankoop van een huis en nu met de verkoop van ons huis. Allebei de keren met heeft Corné ons perfect begeleid. Alle lof voor deze makelaardij! "

5/5

Neem contact op

Wij staan u graag te woord.

Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken? Neem dan telefonisch contact op of stuur ons een bericht.

Sluiten
Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×